Braukšana ar velosipēdu.

Braukšana ar velosipēdu ir lielisks veids kā pavadīt aktīvi savu brīvo laiku. Tā tu vari salīdzinoši ātri nokļūt tur, kur vēlies nokļūt, nepiesārņojot dabu ar dažādām mašīnu izplūdes gāzēm, kā arī uzturēt sevi labā fiziskā formā.
Sporta ārsti apgalvo, ka sāk braukt ar velosipēdu ir pat veselīgāk nekā skriet, jo braucot ar velosipēdu galvenokārt slodze ir uz kājām, tā tu patērē mazāk enerģijas un nav tik liela slodze sirdij kā skrienot. Lai skrietu kādu stundu no vietas tev būs nepieciešama iepriekšēja fiziskā sagatavotība, bet lai brauktu ar velosipēdu, bez tā var arī iztikt. Braucot ar velosipēdu tu uzlabo sirds un asinsvadu sistēmas darbību.

Kāds velosipēds ir piemērots tieši jums? Lai arī kādu velosipēdu jūs izvēlētos pārliecinaties, ka tas jums der, nav ne par lielu, ne par mazu. Noregulējiet sēdekli, pedāļus, stūri tā kā vajag tieši jums. Parasti stūri noregulē, apmēram, vienā augstumā ar sēdekli. Sēdekli un pedāļus vajadzētu noregulēt tā, lai tie esot savā zemākajā pozīcijā nodrošinātu jums pilnīgu kājas iztaisnošanu.

Kad brauc ar velosipēdu vari izdomāt sev kādu interesantu maršrutu kurp doties, pat tur, kur ar mašīnu izbraukt tu nevarētu, bet ar velosipēdu tas ir iespējams. Ar velosipēdu vari piekļūt tuvu dažādiem apskates objektiem. Vari braukt arī visu laiku vienu un to pašu maršutu, lai cik garš tas arī nebūtu. Neatkarīgi no tā vai tie būtu 4, 12 vai pat 30 km, tu katru reizi savā maršutā ieraudzīsi kaut ko jaunu, tāda iespēja braucot ar mašīnu nav. Mašīna ātri pabrauc tev garām un tas ir viss, bet ar riteni tu spēj gan aktīvi pavadīt savu brīvo laiku, gan apskatīt apkārtējo vidi.

Cilvēks ik pa laikam vēlas uzzināt to, cik daudz viņš spēj, tāpēc ja esi pietiekami ilgi nodarbojies ar velesipēda braukšanu hobija līmenī, varbūt, ir vērts pamēģināt startēt kādās velosacensībās. Velosacensības ir viens no veidien kā sev pierādīt to, ka es to varu! Sākumā sāc ar īsāka maršuta velosacensībām un palēnām vari pāriet uz garāku maršutu. Sacensības ir vieta, kur daudziem ir satraukums un neliels stress par to kā ies attiecīgajā distancē, tāpēc ļoti daudzi steigšus pēc starta sāk aktīvi mīties, bet tā var viegli iegūt negaidītas traumas. Pirms sacensībām vēlams kādas 10 – 20 minūtes lēni, mierīgi pamīties, lai kājas nedaudz iesildās un pierod. Kā arī pēc finiša sasniegšanas ir ieteicams nedaudz lēni pamīties, tā teikt atsildīties, lai pēc tam nesāpētu kājas un neteiktu, ka es vairs nebraukšu ar velosipēdu.

Lai braukšana ar velosipēdu būtu droša ir savarīgi par to rūpēties un ik pa laikam pārbaudīt vai tas ir labā tehniskā kārtībā. Kā arī ir ieteicama ķivere, ceļu un elkoņu sargi tavai drošībai, ja nu gadās krist, lai negūtu lielas traumas.

Ja tev ir pieejams velosipēds izmanto to un dodies garākos un īsākos izbraucienos ar to, jo tā tu trenēsi savu fizisko sagatavotību un būtu arī lieliski atpūties.

Apskatiet arī